پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150433
حذف‌ ۴ گروه شغلي از‌دريافت يارانه
تاریخ انتشار : 1393/11/19 10:22:20
نمایش : 1136
عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: در مصوبه کميسيون تلفيق اندازه خانوار براي دريافت يارانه مشخص نيست و اما در عين حال پزشکان، وکلا، قضات و استادان دانشگاه از يارانه نقدي در سال آينده حذف خواهند شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، جعفر قادري در مورد تعيين سقف ۲.۵ ميليون تومان درآمد و مشمولان يارانه‌‌بگير، بيان داشت: اکنون با پيشنهادي که در کميسيون تلفيق مصوب شد، دولت ديگر بهانه‌اي براي عدم حذف پردرامدها نخواهد داشت.

قادري ادامه داد: البته اين مصوبه اشکالاتي دارد و اينکه بعد خانوار مشخص نشده و خانوار يک نفره و ۱۰ نفر با تعيين سقف ۲.۵ ميليون تومان تفاوتي ندارد.

وي تأکيد کرد: در اين پيشنهاد درآمد خانوار مطرح شده و نه سرپرست که شامل مجموع درآمد است و بايد به اين نکته توجه شود، اگر تعداد فرزندان از ميانگين بالاتر برود، بايد شرايط درآمد تغيير کند و به ازاي هر نفر ۵۰۰ هزار تومان افزايش يابد که به عدالت اجتماعي نزديک‌تر است.

به گفته قادري اگر پيشنهاد کميسيون تلفيق در صحن مجلس رأي بياورد، استادان دانشگاه، پزشکان، وکلا، قضات و قشرهاي حقوق‌بگير بالاي ۲.۵ ميليون تومان از يارانه نقدي حذف مي‌شوند.

وي افزود: در بعد هزينه هيچ موضوعي پيش‌بيني نشده است و احتمال دارد، پيشنهاد جديدي ارائه شود و ثروت خانوار نيز مدنظر قرار گيرد.

قادري با اشاره به موضوع مصوبه ستاد تدابير ويژه براي ۱.۲ ميليارد دلار اظهار داشت: مسئولان ديوان محاسبات گزارشي ارائه دادند که با مصوبه ستاد تدابير ويژه ۱.۲ ميليارد از دلار نفت که به يک شرکت فروخته شده، به ريال در داخل کشور تبديل شود و چنين اتفاقي افتاده است.

عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: قطعا تا پايان سال مالي ديوان محاسبات نمي‌تواند نظر قطعي بدهد و هنوز فرصت باقي است.

اين نماينده مجلس با بيان اينکه احتمال دارد تا پايان سال پول نفت به حساب‌هاي بانک مرکزي واريز و اين مصوبه اصلاح شود، تصريح کرد: احتمال دارد، پول نفت توسط شرکت خارجي به حساب‌هاي بانک مرکزي تا پايان سال واريز شود، اما اگر واريز نشود، شرايط فرق مي‌کند و از نظر ما غيرقانوني است.

به گفته قادري، دولت معتقد است، مصوبه ستاد تدابير ويژه براي مسئولان ملاک عمل است و در قوانين مختلف آورده شده که مصوبات اين ستاد نبايد خلاف قانون باشد و فقط شوراي عالي امنيت ملي مي‌تواند چنين اقدامي انجام دهد.

عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس اگر تا پايان سال اين فرآيند اصلاح نشود، ديوان محاسبات طبق وظيفه نظارتي عمل خواهد کرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html